Meldingen: hoe werkt het?



Meldingen: hoe, werkt het niet?

Meldingen: hoe werkt het?

Hoe maak ik een melding op de pc?
-
Ik ben niet geregistreerd: Ga naar www.routechecker.be/melding.
-
Ik ben geregistreerd: Ga naar www.routechecker.app en meld je aan.
​
- Je kan nu een locatie op de kaart terugvinden door in te zoomen of door de klikken op
het vergrootglas en een adres of plaatsnaam in te geven.
- Eens je de juiste locatie hebt gevonden, klik je op de ' '. Vervolgens kan je een
meldingscategorie kiezen, een omschrijving geven van de melding en een foto
toevoegen.
- Klik nu op 'Opslaan'. Je melding komt in het rood tevoorschijn op de kaart.
- Je kan je melding ook afbreken door op 'Annuleren' te klikken, of op het kruisje van het
pop-up kader.
+

Hoe maak ik een melding op mijn Android toestel?
- Open de app en druk op 'Nieuwe melding'.
- Kies de juiste categorie, neem een foto door op het fototoestel-icoontje te klikken
(of kies er een uit je galerij) en geef een omschrijving.
- Klik op 'Verzend'.
- Afhankelijk van je instellingen, zal je foto direct verzonden worden, of pas wanneer je
toestel een wifi-verbinding maakt. Waar je dit kan instellen, vind je hier.
Zodra je melding is verzonden, krijg je hier een pop-up melding van. Afhankelijk van je verbinding, kan dit snel gaan of wat langer duren.
​

Hoe maak ik een melding op mijn iOS toestel (Apple)?
- Open de app en druk rechts beneden op het groene 'nieuwe melding'- icoontje.
- Kies de juiste categorie en geef een omschrijving. Neem daarna een foto door op het
fototoestel-icoontje te klikken.
- Druk op 'Verzend'. Zodra je melding is verzonden, krijg je hier een pop-up melding van. Afhankelijk van je verbinding, kan dit snel gaan of wat langer duren.
Meldingen: hoe, het werkt niet?


Ik kan niet op de 'Nieuwe melding'-knop drukken.
Wanneer dit niet lukt, ontvangt de app geen GPS-signaal.
De GPS heeft soms tijd nodig om te lokaliseren waar je toestel zich precies bevindt. Dit is ook afhankelijk van de kwaliteit van de toestel en zelfs het weer heeft hier invloed op.
Als je een melding wil maken en het lukt niet meteen, kan je best een paar minuten wachten en het nogmaals proberen.
​


Ik krijg de melding: U bevindt zich niet in een regio waar meldingen worden ondersteund.
Wanneer je deze melding krijgt, ontvangt de app geen GPS-signaal of ben je in een gebied waar Routechecker niet actief is.


Kan ik mijn melding wijzigen of verwijderen?
Je kan enkel foto's toevoegen aan eerder gemaakte meldingen; de omschrijving wijzigen is niet mogelijk. Je gemaakte meldingen vind je terug op de kaart of onder 'Mijn Meldingen'.
Gemaakte meldingen verwijderen gaat niet. Bij een verkeerde melding kan je dus best een nieuwe melding maken met de juiste info. De beheerder zal de foute melding wissen en verder werken met de juiste melding.



Ik vind een bepaalde meldingscategorie niet meer terug.
Sommige categorieën worden door een organisatie speciaal gekozen en zijn dan ook locatiegebonden. Wanneer je plots een categorie niet meer kan terugvinden, ben je buiten de regio waaraan die categorie vastzit.
Het kan ook zijn dat de GPS van je toestel niet nauwkeurig genoeg werkt, waardoor je toestel denkt dat je buiten de regio bent. Als je geregistreerd bent, kan je dit op de pc nagaan door 'Mijn Regio's' aan te vinken. Je ziet dan een groene omlijning rondom de regio waartoe je organisatie behoort.
​